Wednesday 29 May 2013

Cool Blog Di Haramkan???!!!!!

What????
Cool Blog Di Haramkan oleh JAKIM????

Ouwh...My Favourite (-_-)

Assalamualaikum rakan-rakan..
Salam sejahtera semua..
Hope semua baik-baik sahaja.
Tadi masa balik dari kerja,housemate tetiba je cakap kat Cik Adie
'Weyh..aku nak kongsi berita sedih ngan kau ni..sebab aku tau kau pun peminat benda tu'
Sambil tutup gril,pusing ke dia dan jawab 'jap eh...aku tutup pintu dulu,nanti baru kongsi kesedihan tu'
Dah masuk umah,saya pun hadap la housemate saya yang nak mengadu berita sedih dia tu..
'Weyh..Bubble yg kat dalam Cool Blog tu dah diharamkan JAKIM..tadi dah keluar berita kat NTV7..'
Saya pun berkongsi kesedihan tu..Al-maklum la..Kami memang peminat Cool Blog tu..Tu pun sebab Bubble dia tu.'Larh...Cool Blog dah tak ada la ni?'
'Bukan la..Bubble Black Pearl tu je...Air dia tetap ada..'jawab dia.
'Ouwh..Ingatkan Cool Blog tu yang haram..Apeheynya diharamkan?'
'JAKIM dah buat penyelidikan,dorang kata Bubble tu kandungan dia ada racun.Tu sebab diharamkan..Ntah apa nama bahan tu ntah,tapi racun la..tak reti aku nak nyebutnya'
OMG!!!!
Bubble tu la yang sedap pun...Korang pun mesti ada peminat Cool Blog kan?kan?kan?So,sape-sape yang minat gila ngan Cool Blog,Chatime dan semua yang ada 'Bubble2' tu mesti kecewa kan..Haih~
Yang beracun tu la yang sedapnya pun...
Hurm..
Bubble ni dikeluarkan oleh negara China/Taiwan(*tak pasti).Dia la satu-satunya pengeluar benda jadah yang sangat sedap dan kenyal-kenyal untuk dikunyah tu..
Mengikut kajian,kesannya pada kita yang makan benda alah tu adalah kanser.Ia sejenis makanan yang tak boleh dihadam.
Masa ni 'ter'rewind pulak kejadian sebelum ni,saya singgah Jusco Wangsa Maju untuk beli Cool Blog tu.Dah beli Cool Blog tu,saya sambung lak makan Sizzling Yee Mee kat food 
court sana.
Balik rumah saya muntah dan cirit birit(actually,perut saya sangat sensitif),mungkin kombinasi makanan dan minuman tu membuatkan saya keracunan makanan.Mungkin gak ada benda dalam makanan tu bertindak balas dengan kandungan bubble tu.Tu yang Cik Adie lembik tu,muntah-muntah dan cirit birit yang agak berjam-jam jugak la ambil masa nak keluarkan semua tu.
Apa pun,lepas ni,dah tak ada dah bubble yang sedap tu..
Harap kawan-kawan di luar sana yang peminat Cool Blog,Chatime dan sebagainya yang mengandungi bubble Black Pearl dalam minuman tu..Di harap dapat la bersabar eh..?
Sekian catatan saya kali ni..
Da~
(-_-) sob!sob!sob!

No comments:

Post a Comment