Friday 4 April 2014

Kawan

Assalamualaikum...salam sejahtera.. .
Arini Cik Adie nak cerita tentang Kawan.
Kawan ada banyak jenis...
Kawan biasa..Kawan baik..Kawan lepak..Kawan mengadu masalah..Kawan kawan dan kawan.
Bila kita menghulurkan salam persahabatan..kita terima la kawan tu seadanya..macam saya..ada ramai kawan..tak boleh la disebabkan ramai kawan..ada kawan yang tak boleh tengok saya keluar ngan kawan lain macam dia sorang je kawan saya..
Hidup di dunia ni memang perlu berkawan..kalau taknak berkawan ngan orang ramai kawan..sila la jadi kera sumbang..duduk diam-diam..buat hal sendiri..
Apabila kita berkawan..cuba nilai balik apa tujuan atau niat untuk berkawan.Jangan masa mula-mula nak berkawan bukan main excited lagi nak jumpa sampai merajuk-rajuk tak dapat jumpa..Bila dah jumpa..dapat tau pulak kawan tu ramai lagi kawan selain dia..tiba-tiba nak putuskan persahabatan..come on la..da besar kan..?
Bak kata kawan saya..Saya memang suka berkawan..Sekali saya dah berkawan..sampai bila-bila saya hargai dia sebagai kawan..tapi..bila kawan saya tak hargai persahabatan saya..tiba-tiba nak delete wechat ke..unfriend facebook ke...tu namanya..memang cari nahas..takkan saya tanya lagi dah..saya pun akan delete&unfriend..jangan sampai satu masa nanti..tiba-tiba korang mesej saya tak reply..macam salah seorang member sekolah saya tu..mohon memahami ye kalau nak berkawan ngan saya..maaf jika tak dapat jadi kawan terbaik..

Semoga jumpa lagi di lain entri.
Assalamualaikum dari Cik Adie Bebert ;)

No comments:

Post a Comment